selama datang ramadhan

seperti kebiasaan...ramadhan datang dengan penuh bermankna untuk org yang bergelar muslim..semua gembira menyambut ramadhan al-mubarak,semua membuat persediaan untuk menyambutnya, keperluan harian semua di beli, itulah lumrah bila tibanya ramadhan. semangat di permulaan dan dipertengahan yang slow....semangat kembali bila di penghunjung ramadhan.

inilah yang terjadi pada aku...bukan aku mengatakan untuk org lain....bukan niatku nak tujukan pada org lain, tapi untuk diri aku sendiri. tetapi aku dapat merasakan ramadhan ini amat bermankna untuk aku. aper yang menyebabkan ianya bermakna, adakah dengan kehadiran seseorang??? naper hati ini terlalu gembira...apakah hikmah disebalik semua ini, persoalan yang sukar untuk dijawab dan terus bermain difikiran...

adakah ini kali terakhir aku menyambut ramadhan bergelar seorang yang bujang?? argh..terlalu tinggi impian dan matlamat, aku berdoa semoga Tuhan makbulkan doa aku...aku berharap segala keputusan yang aku buat dan akan aku lakukan akan mendapat petunjuk dan keredhaan ILLAHI.

untuk semua yang beragama islam." selamat berpuasa dan tingkatkan amal ibadat sepanjang bulan ramadhan ini, semoga semua mendapat rahmat darinya...
wassalam

Catat Ulasan

0 Ulasan