i'm coming back from kluang



salam untuk semua,

kul 10 pm tadi saya baru jer sampai dari kluang johor...sungguh memenatkan, kuar rumah hari jumaat kul 7 pagi..dan bertolak....dari tol upm kul 7.30, sampai di kluang kul 9.15,,,fuh laju giler bawak keter...nak buat mcm mana..sepatutnya kuar rumah kul 6 pagi..tapi sebab nak cepat nyer pasal...janji ngan client kul 8.30 dkt kem mahkota kluang, lepas tu dah takdr pilihan...(erm yer ker takder pilihan...ala lantak la...)

so...kuar jer trus pecut...average speed lebih kurang 1**km/h - 1**km/hour (*terpaksa di edit..sebab ada orang marah)....kush semangat...sampai2 jer dkt kem mahkota kluang..amik pas masuk..ckp nk jumpa mejar maya..trus boleh masuk kem takder masalah dan byk soal dari pengawal pintu masuk...erm..tu lah..kalau dah nak jumpa orang besar..senang jer...boleh masuk..cuba ckp nak jumpa orang yang pangkat tak tinggi..susah ler nak masuk, tapi bukan saya nak merendahkan orang lain..takder niat..cuma nak bagitau...keadaan dan juga realiti..

masuk jer kem...sampai di bahagai kawalan trafik udara,...kn tukar pas lagi...baru leh jumpa major maya...trus bawak recording system...masuk ker menara kawalan...untuk installation...pastu pagi tu juga saya di beritahu oleh mejar maya..saya kena buat presentation mengenai produk yang nak install tu...aduh...ni lagi satu masalah...tetiba jer dapat info mcm ni...dah la tak prepair aper pun untuk presentation...nasib baik...jer ada simpan file presentation dalam pen drive...

pastu kul 10. dapat diorang...ckp ada jamuan makan....dkt kantin...so pergi jer lah...ingatkan makan2 biasa jer..rupa2 nya..hampir 50 askar2 sedang menunggu...sarjan2, ada dkt dewan makan..pastu bila time nak makan tu...kena duk meja depan dgn mejar2,pegawai pemerintah dkt kem..fuh semangat....lor...dah la kena duk kat tepi mejar..dan mengadap askar2 kat sana...aduh..pengalaman baru...

dan hari tu juga lah baru tau..rupa2 nya bila ada majlis jamuan makan...diorang makan kena ikut protokol...huhuhu....so..bila duk kat meja makan tu....sorang staff bangun baca doa...then...orang2 pangkat besar start makan dulu.,.baru lah orang2 bawahan makan...erm..pengalaman baru....dan beginilah undang2 kat sana....

then lepas tu continue installation dkt menara kawalan...lepas tu lunch kul 2.30 petang...and then mejar tu pun jemput aku gi makan..aku pun cakap gi lah dulu...pastu dia pergi la dulu..aku ada kerja skit..padahal sebenarnya aku nak hisap rokok dulu..hehehehhe..so lepas aku habiskan rokok..pergi lah dewan makan...rupa2nya semua dah menunggu..igtkan diorang dah makan...rupa2nya ngah tunggu aku sorang jer...hahahaha..segan lak aku....dioarang ni menghormati tetamu..so selagi aku tak duduk kat meja makan tu diorang takkan makan lagi..aduh.....

so bila aku duduk jer tepi mejar tu...sorang staff bangun baca doa..then makan...heheheh..so kesimpulan kat sini...jangan bagi orang menunggu..tak baik...then masa lunch..ckp2 la ngan mejar,dan dia bagitau kul 3 slot presentation untuk pegawai2 lebih kurang 30 orang....hehehe ni lah bab yang paling melemahkan aku..dah la tak prepair..dan aku juga tak pernah mengadap depang pegawai2 atasan..untuk buat presentation ni..slalunya dkt kompeni aku pun..bos aku yang buat...aku cuma tgk kan ajer...

so..bila masuk dewan kuliah untuk presentation.....bermula lah pengalaman baru...aku di jemput oleh mejar tu dengan di iringi oleh tepukan dari pegawai..untuk memberi penerangan dkt depan diorang..mengenai produk yang aku install tu...huhuhu...gementar beb...walau pun sebelum ni pernah la..berucap dkt depan orang ramai lebih kurang 100 orang..tp tu..junior masa sekolah mengengah dulu..dan pernah gak jadi tutor part time untuk 200 student upm...tp tu..budak degree yang baru masuk,.,.so tak kisah sgt....ngeheeheheheeh..ini kena berucap depan pegawai2 ,,mejar2 ...khus semangat..

tp buat mcm biasa jer...masa aku berucap tu..main hentam jer bi + bm..hahahah..dah la bi berterabur....ini lah pengalaman yang aku takleh nak lupakan sampai bila2...huhuhu dekat 1 jam lebih aku terangkan tentang produk.....lepas tu..igtkan dah habis , rupa2nya ada sesi soal jawab lagi..aduh..dkt ngan sejam di soal....bab teknikal dan juga general soalan...aduh...berpeluh nak menjawab nyer..ader yang tanya dalama bi..tp aku hentam jer jawab bm..ngehegheehegheeh...mampus la...janji aku leh jawab....

dekat ngan kul lima baru habis..then aku continue installation...pastu buat training dkt staff diorang untuk guna voice recording.kul 6 baru habis.....aku kuarkan sijil untuk diorang..hahahahahah...mcm best jer....

so itulah pengalaman yang aku tak leh nak lupakan sepanjang berada di kem mahkota kluang...huhuhuh..malam tu..aku bertolak dari kluang..ikut jalan yong peng...menghala ke segamat dan menuju ke satu destinasi....iaitu kg. tenang dkt labis...

eh ada aper ek dkt sana...aku asal kelantan...naper nak gi labis..hehehe..whink....!#@$#$$

aku bercuti rumah tunang aku dkt labis hari sabtu ngan ahad....habis pulun makan durian ngan manggis...dan siap bawak balik kat k.l lagi durian..penuh aku isik dalam bonet keta....sampai sepanjang perjalanan...balik dari labis sampai k.l bau durian jer dalam kete....dah tak tahan sgt singgah tangkak beli roti sandwich gardenia....letak dalam bonet keta dan dkt seat belakang..nak neutreal kan bau durian...so petua ni..kalau nak hilangkan bau yang kuat...amik jer 3,4 keping roti gardenia...letak kat tmpt yang bau tu..especially dalam bonet kete....kalau bawa durian....dan kalau peti ais bau busuk..letak jer roti sandwich tu 2,3 keping..insyaAllah hilang bau tu.....ada lagi satu benda nak nyah kan bau....guna arang...

ops...nak tulis sedikit..masa balik dari labis...aku balik ngan tunang aku..dah singgah dkt melaka..hantar dia dulu....

huhuhuhuuhhu

sorry geng....kalau citer melalut ni...


Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. awak gi umah tunang ye... mesti dapat merasa tunang awak masak kan... ke dia tak pandai masak? huuuhu.... sbb sikit je cite hal tunang dan kampung dia.... bwk 170km/j... nape tak bwk 200km/j je? nnti pe pe hal jadi, tunang awak dpt tau mesti dia sedih... sedih giler... silap2 awak takde teruk sangat, tapi dia yang jadi arwah sbb terkejut dan sedih yang teramat sgt.... kesian kat tunang awak tu... anyway... tahniah dapat experience presentation dpan pegawai2 tinggi tentera.. semoga experience itu akan lebih memberi motivasi untk memberi yang terbaik pada masa akan datang. dan semoga cita-cita untk memiliki perniagaan sendiri akan tercpai juga nnti. sekian, dari saya insan terpinggir...

    BalasPadam
  2. uik....putri dah marah ker?

    janganla mcm tu.....

    BalasPadam