kerja...kerja..kerja

hari ni merupakan hari yang memenatkan, biasalah bila masuk jer hari isnin iaitu hari pertama bekerja dalam seminggu, mesti banyak benda yang kena buat..dan memang sah tekaan aku, seawal jam 8.30 pagi dah dapat call untuk settlekan problem dekat affin money, itu lah dah memang tugas...so terus direct pergi sana, dan memang sah tak masuk ofis, sampai je sana...settlekan problem yang ada,tapi tetiba perut pulak berbunyi minta habuan, aduh ni lah susah..kalau dah pagi2 selalu jamu perut dengan sarapan, kalau tak sarapan..mesti bising je...minta habuan...

niat di hati bila dah settle nak gi sarapan, tapi dapat lagi sms dari member aku yg on leave dan bercuti di singapore.....bunyi sms nyer mcm ni " sh*t, Bank of tokyo having problem with the system, need to go...and settle it"...aduh..malasnya nak gi sana...perut dah lapar, mahu tak mahu..pergi jamu dulu perut lepas tu baru lah pergi bank of tokyo....dan bermula lah saat yang membuat aku hangin..dan tension, dah hampir separuh jalan aku cuba settlekan problem yg ada pada system diaorang....tetiba lak satu bagunan blackout....oh Sh*t...huhuhuhuh..apa lah nasib hari isnin aku....

lepas tu dah tak boleh buat apa....bakc up generator mcm hampeh..dah tak leh nak check system lagi...aku pun menapak keluar...dan kebetulan masa tu dah pukul 12, so person in charge pun nak kuar lunch.. n then dia ckp hopefully after lunch or 2pm electric akan ok balik....so dengan menunggu sisa2 harapan..aku pun pergi lah Masjid asyikirin dkt KLCC, sementara nak tunggu pukul 2, masih ada 2 jam....apa lagi..tdor lah.....lepas tu..dah selesaikan apa yang patut dkt masjid baru lah...aku bercadang nak gi balik bank of tokyo..baru jer nak pergi...si Org bank tepon aku ckp..tak yah datang la....blackout lagi..tak tahu bila ok...aduh...lagi bertambah angin satu badan..dah lah menunggu 2 jam..lastly kena balik ofis...sia2 jer...

lepas tu balik ofis dkt TPM bukit jalil.....discussion dgn programmer jap....pastu gi ofis satu lagi dkt kelana jaya....mengadap bos...jap...bukan main dia..masa on the way...dah call aku.....nak jumpa aku ada benda nak ckp....

sampai jer ofis dkt kelana jaya...trus aku gi mengadap bos aku yang satu tu..dan perkataan pertama yang kuar dari mulut dia ialah...." mizie awak standby maybe this week awk kena gi singapore untuk demo @ presentation system kita dkt sana", awk ada pasport kan..dia tanya aku.....heheheehh.....dengan bangangnya aku menjawab,.....saya tak pernah ada pasport dan tak pernah pun buat pasport.,..." apalagi..trus dia ckp aper la awk ni..tomorow make sure u pergi buat pasport.....aduh..dalam kepala terbayang RM300 bakal melayang...huhuuhhuhu......dah la tak leh nak claim...cuma yg bleh claim kalau nak buat VISA je....adeh......

pastu dalam kepala mcm mana aku nak bagi alasan tak nak gi singapore ni......lepas tu dia ckp maybe wednesday ataupun thursday pergi sana, tetiba terpikir planning aku nak balik kampung hari khamis malam nanti, trus jer aku ckp kat bos aku "i'm going back to my home town...thursday night"....aku rasa ini adalah alasan yang kukuh untuk aku tak nak pergi singapore dua hari"...lepas tu dengan selamba jer dia ckp...ok nevermind we will be arrange after merdeka...huhuhu..nampaknya maybe isnin atau selasa kena pergi gak lah aku jawabnya.....harap2 tak yah la aku kena gi...dalam mood tak berapa best nak gi travell....

mesti pembaca blog ni tertanya napa aku tak nak gi kan?? sbb memang aku nak balik kampung hujung minggu ni....dan memang aku dah lama tak balik kampung..nak jumpa mak aku, rindukan mak aku..waaaaaa..dah lama tak jumpa, lepas tu lak aku kesiankan adik aku nak balik kampung gak...tiket bas dah habis..so aku nak kena drive balik ngan dia...kalau aku tak balik dan pergi singapore...saper lak nak bawak adik aku balik...

itulah rutin aku hari ni..sebelum balik...kn gi OCBC bank, ada nak ganti part dkt system, kejap jer 30 minit...tapi lepas kul 6....

dan dengan bangganya aku mengumunkan yang lepas aku balik dari OCBC jalan masjid jamek...aku kena hujan..dan basah kuyup....harap2 la aku tak demam pagi esok untuk gi kerja...kerana banyak lagi kerja yang belum selesai....

Catat Ulasan

0 Ulasan