Nak kahwin...tak sanggup dah nak tunggu

seperti biasa hari ahad, hari yang paling memboringkan, hanya sekadar duduk di rumah..tidor dan tidor....tapi hari ni setelah boring yang melampau, takder kerja nak buat, tetiba lak terpikir pasal kahwin, lambatnya lagi nak kahwin :)

Sambil check file2 didalam komputer usang ni, tiba2 terpandang sebuah ebook yang pertama aku beli dan yang paling bermakna untuk aku dan amat berterima kasih kepada penulis tersebut En. Suhaimy kerana telah berkongsi ilmu yang amat berguna untuk semua. Aku dapat rasakan ianya amat berbaloi dan amat berkesan untuk diriku.



Kalau dahulu iaitu awal tahun dahulu harganya RM18, namun sekarang harganya sudah dikurangkan kepada RM15, dan lagi yang membuatkan aku bertambah jeles bila harga RM15 di tambah lagi e-book percuma mengenai cinta..huhuuh..tapi takper, ilmu di dalam ebook tersebut amat bermakna buat diriku, kisahnya begini..pada penghujung tahun lepas, aku masih tercari-cari macam mana untuk kumpul duit, nak bertunang dan juga nak berkahwin, tiap2 hari pening untuk memikirkan tentangnya. Dan masa aku melayari internet dan sedang chat ngan kawan2 aku, dan sambil borak2 pasal nak kahwin tapi takut tak cukup duit, walaupun gaji dah tinggi, namun duit masih lagi tak cukup....pastu dia pun ckp..cuba lah ko masuk website ni www.maskahwin.com. Dan aku pun masuklah, terbaca mengenai e-book ini, lantas aku berfikir untuk membelinya, kerana bagi aku ilmu tersebut adalah penting untuk mencari jalan menyelasikan masalah kewangan.

Antara isi kandungan ebook ini ialah mengajar mengenai pengurusan kewangan dan juga mcm mana nak kumpulkan duit untuk kahwin, dan alhamdulillah selepas aku membelinya dan mula mempraktikan apa yang di tulis dalam ebook tersebut aku akhirnya dapat melangsungkan majlis pertunangan pada 19 Febuary tahun ni, sebulan selepas aku membeli ebook ini iaitu aku membelinya pada bulan january.

Tulisan en suhaimy di dalam ebook ini adalah berdasarkan pengalamannya sendiri yang dah pun berkahwin dan juga pengalaman2 yang di kutip olehnya..dan aku ingin mengucapkan berbanyak terima kasih kepadanya kerana telah berjaya membuka mata aku tentang jalan untuk menyelesaikan kekusutan berkenaan kewangan. Walaupun aku masih lagi tidak mencapai kebebasan kewangan 100% seperti hutang ptptn blum habis lagi, tapi setiap bulan aku masih lagi mampu membayar ptptn, perbelanjaan harian, hantar duit untuk family di kampung dan juga masih mampu untuk menyimpan RM500-900 sebulan. Alhamdulillah.

Inilah yang dikatakan tak kenal maka tak cinta, dan sebelum aku membeli ebook ini melalui online aku sering di momokkan dengan ayat seperti ini "betul ker tu" ntah tipu ker aper ker, ala buat aper nak risau dah ada money back guarantee, lagipun en suhaimy memaparkan no hanphone dia dan juga alamat kompeni dia....cuma yang perlu ialah ubah sedikit minda dan tanggapan kita terhadap pembelian secara online.



Oh ya sebelum kata-kata terakhir, insyaAllah aku akan melangsungkan perkawhinan pada 7 febuari 2008 iaitu chinese new year tahun depan bertempat di Labis, Segamat. Ada tak sapa2 kat sini orang area sana, jemputlah datang ke majlis perkahwinan ku nanti.

Sekian,

"Ayuhlah kita sama2 keluar dari belenggu masalah kewangan"

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Putri menyokong penuh usaha mizie untuk menyimpan duit... harap usaha itu akan berterusan sampai bila-bila... bkn hya kern nk berkahwin je.. menyimpan duit itu byk gunanya,... ye la.. kalau kite sakit ke ada musibah ke... ada ke org lain nk tolong kite.. kalau bukan kite dan diri kte sendiri... semoga mizie dapat juga berkahwin dengan kekasih pujaan hati tu... bersabar la.. bkn lama lagi pn... 4 bulan je lagi.. Putri doakan semoga perancangan mizie berjalan lancar dan diredhai Allah swt.... ameen...
    Putri mesti datang majlis tu nanti...

    BalasPadam
  2. hehehe...putri ni..suka bagi komen..dan pengunjung tetap blog nih...insyaAllah...suatu hari nanti kita akan jumpa dengan putri

    BalasPadam
  3. I found a new page which could be interesting for you to promote your internet projects and
    get backlinks:

    Yuwie

    It´s a social networking community like myspace or facebook but they share their Ad Revenue

    and even for your referals up to 10 levels!
    It´s just started in Beta but it´s
    growing rapidly! Check it on Alexa.
    You can put all your videos, pictures, blog posts in there and make a lot of friends.

    Yuwie.com | invite friends. hang out. get paid.

    See you there,
    Lebowski

    BalasPadam