Untitled

tiada apa yang istimewa hari ni...mcm kebiasaan bangun pagi...mandi,gosok gigi, pastu sembahyang subuh.....pastu hari ni cuma lebih skit,basuh motor..wah dah lama aku tak basuh motor aku....kesian dia, itulah motor pertama yang aku beli dengan nama aku sendiri, sayang kat motor tu....tp tak tahulah dia merajuk ker tak...sbb aku asyik hantar keter jer basuh kat kedai...dia lak aku cuci macam biasa ja dkt rumah...

tetapi motor tu banyak berjasa kat aku, dia lah yang tiap-tiap hari membawa aku ketempat kerja...tak pernah merungut,cuma isi minyak jer....mungkin 2 bulan sekali tukar minyak hitam...dia tak mintak lebih pun.....adalah kengkadang motor aku mintak tiub motor baru...biasalah tu....

aper lah yang aku tulis kat atas ni, sajer jer..sbenarnya ada sesuatu yang aku cuba sembunyikan dan tak nak fikir....tp susahnyer menanggung benda tu..."RINDU"....cukup ringkas hanya lima huruf sahaja tp lima huruf tu lah yang membuatkan aku menjadi tak keruan....aku rasa semua org ada lima huruf tersebut...kalau takder...tipulah....

R-Rasa yang ada di dalam hati
I-Ianya berada di tempat yang istimewa
N-Nan menusuk kalbu
D-Dan biarlah terus berada di situ
U-Untuk selama-lamanya

sekian untuk sekian kalinya...sbb jiwa ku tak keruan skrg ni...hati dan juga perasaan tak mampu di kawal,bab kat too phat..."dimensi membutakan mata,saat paradigma tak lagi di gunakan"..




Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. basuh motor tuh...jangan tak basuh

    BalasPadam
  2. Lihat di cermin...nampak dia
    Lihat pada bulan...ada wajah dia
    Lihat dalam diri...hanya ada dia
    Rindu bukan dicari...ia datang sendiri
    Rindu boleh pergi...kalau dia ada di sisi
    Rindu suatu anugerah Illahi...bagi mereka yang berfikir
    kerana rindu...boleh membawa bahagia
    kerana rindu juga...boleh membawa petaka
    Di sini...dia menghadiahkan udara yang sentiasa ada agar sang perindu masih terus bernafas dalam kebahagiaan

    BalasPadam
  3. to baby girl..thanks..thanks...n thanks

    BalasPadam