First Day kat tempat kerja baru

Hari ni first day dkt kerja tempat baru,so persekitaran baru,kawan2 baru,semuanya baru...kasut baru,seluar baru...hehehhe,masuk kerja kul 9...masuk jer,biasalah org baru..duk tercongok jer...biler staff dah masuk,semua tegur..ramah gak staff katg tmpt baru ni...

dah masuk kul 10 tak buat aper lagi dok atas krusi tak tau nak buat..aper..ermm main msg la,trus ambil phone hantar msg...erm..biasa lah fisrt day,boring giler....lepak2 sampai terlelap jap.hehehe,ader ke patut 1st day tertdo kat ofis.tp 30 saat jer

pastu..senior engineer masuk...borak ngan dia,pastu trus dia ajak kuar pegi customer site..alamak fisrst day trus jer kuar,first kami pergi OCBC bank...alamak...takutnyer aku..tp buat cool jer,senior aku trus jumpa customer,settle kan problem,aku lak tgk jer lah...

pastu pergi lak uni asia,sampai jer sana trus senior aku settle kan problem....voice recording..aku aper lagi buat2 lah tanya..nak bljr kononya,pastu dia pun ajar.....aku dgr jer lah...rasa2 nya takder lah susah sgt,tp kena belajr cepat ni,,sbb si senior aku tu dah resign...tunggu masa je nak cabut...

habis jer kat situ..dia ajak gi makan,alamak risaunyer aku....chinese..tu yang risau tu....mana lah tahu dibawaknye aku ke kedai cina...alamak kebulur lah aku...tp dia pun paham....dia ckp kt mkn kat warung tepi jalan jer...aku ape lagi jom ah..pusing2 kl cari kedai makan,...aku dah pening dah,jln mane ni..tp tetiba jer aku mcm pernah lalu jln ni...ooo dkt are wisma sime darby rupanya...

habis jer lunch kami trus pergi bank negara..ade demostration untuk voice recorder kat sana,tiba2 terpikir..ok gak company ni..client smua big company..argh tak kisah la...yang penting aku dpt bljr sesuatu yang baru dan mencabar,maklumlah..baru aku tahu...rupa2 nya aku sorang jer malay kat company ni...aduh.....nak tak nak..kn gak survive..

sampai jer sana,tolong senior aku aper yg patut...setup sistem untuk demo,habis jer.aku turun bawah...pas jer dkt sales team untuk demo...aku turun bawah...check dlm poket sluar...alamak mana rokok dunhill 14 aku ni...sah dah tertinggal dkt kedai makan ni...argh tension lagi...baru je hisap 3 batang..dah la tgh sengkek...argh..tension punya pasal..trus pergi beli rokok yang baru...habis sampai 2 batang sementara nak tunggu sales team buat demo..

habis jer kami trus chow,balik opis lepak2 sampai kul 6 aku trus balik umah...skrg ni aku dah sampai umah...itulah kisah 1st day aku kerja kat tmpt baru...perasaan stakat ni ok dan...membuatkan aku..berkobar-kobar.....aku juga mampu bersaing dgn kaum lain....bab kata pepatah...AKU BOLEH,MALAYSIA BOLEH

Catat Ulasan

0 Ulasan