luahan hati

kadang2 untuk meluahkan apa yang terbuku dalam hati susah yang teramat...kalau keluar kan nanti ada orang akan terasa dan ada orang akan marah.....mcm mana yer,susah sangat ker nak luahkan....dan tak yah pedulikan aper orang lain nak terasa ker nak marah ker..tp itulah..kita hidup dengan masyarakat,bukan kita hidup seorang diri...kt kena ada respek kat orang lain dan bila kita nak buat sesuatu..mmg penting untuk kita fikirkan diri kita sendiri....tp kita tak boleh buang atau pun ketepikan orang lain..jangan menafikannya...
bila kita susah....saper yang akan tolong kita???kalau kita hanya hidup sorang diri dalam masyarakat dan di kelilingi oleh orang lain...mcm mana kalau kita tak ambil tahu pasal orang lain dan tak pedulikan langsung pasal orang lain..dan hanya buat aper yang kita nak buat???macam mana tu.............kita kena ingat bila kita susah...sakit,ada masalah saper yang akan bantu kita,tidak lain tidak bukan orang yang berada di sekeliling kita...memang kadang2 orang takkan memahami kita dan menolong kita,tapi...at least kita boleh dapatkan pandangan dan nasihat...itu juga membantu...kita dalam menyelesaikan masalah....
aper dah aku merepek ni.....ntah la...ni jer yang terkandung dalam kotak fikiran aku..dan ini lah yang aku rasa nak tulis, kadang2 kalau di simpang terlalu lama...nanti boleh jadi penyakit..so baik aku luahkan.....aku tidak berniat untuk membuat orang lain terasa dengan aper yang aku luahkan itu.....hanya sekadar tulisan di saat fikiran aku yang terlalu kusut ini...
kepada kawan2 ku,orang yang mengenali diri aku,.....terima kasih kerana masih lagi menjadi kawanku dan aku bersyukur padaMU kerana aku masih lagi ada kawan2...

Catat Ulasan

0 Ulasan