My Last Day Work

Akhir..
hari ni last day aku kerja dekat Citi Digital Solutions S/B.Ingatkan bila last day ni..dah takder kerja nak kena settelkan,rupa-rupanya banyak lagi kena settelkan.Pagi jer dah lepas dapat job schedule,first call kena pergi putrajaya dkt precint 8,erm..so,sblum pergi putrajaya aku lepak dulu dgn clip aku,borak-borak...maklumlah hari ni kn last day.

Tapi bila borak lama ngan clip aku,dia ckp macam mana lah budak baru yang bakal menggantikan tempat aku tu,nak kena bagi trainning balik kat budak tu..leceh,tp aku ckp sabar jer lah..biasalah kan.Yang penting nanti bila budak baru tu dah boleh buat kerja,at least ringan skit kerja ko..kata aku kat clip aku tu..

so lepas minum,aku singgah umah aku dulu kat serdang,sementara nak tunggu driver hantar machine dkt putrajaya.tunggu punya tunggu,nah amik ko..sampai kul 12.30 baru nk sampai dkt putrajaya..sampai jer dkt precint 8,dah tak sempat....erm pergi sembahyang jumaat dulu lah...

nak jadikan cerita,boleh aku tertido dkt masjid putrajaya tu,blum khatib baca khutbah pun aku dah tertido.jaga jer bilal dah iqamat..hah tanda nyer semayang jumaat nak start....maybe aku penat sgt sampai tertido..

lepas semayang jumaat jer ingat nak pergi tempat customer dulu..masa kat parking motor,terserempak ngan aku nyer kawan...aper lagi ajak dia pergi minum dulu,minum lagi,borak punya borak..pastu tunggu hujan lebat lak..sampailah nak dkt ngan kul 3.30...

pastu barulah aku pergi tempat customer,sampai jer customer dah bising...alamak ni aku tensen ni,aku pun ckp lah pasal mesin ni aku tak tahu,sewa beli ker loan ker...yang aku tahu pasal IT jer,untuk printer dan networking..so malas nak layan..aku call ofis..suruh admin call balik,aku pass jer phone dkt customer..habis citer..

pastu lah baru aku setup machine tu..dah siap aku ckp kat customer nak kena demo ker,dan customer tu ckp tak perlah..dia dah tahu....guna,erm...tu jer aku nak dgr,so takyah lah aku nak kena ngajar...pastu dah settle aku pun ckp lah..kalau ader aper2 problem,call jer ofis..sbb aku dah nak resign...

habis kat precint 8 nak gi lowyat..aduh sampai sparuh jln dkt sg.besi,hujan lebat lak..argh..ni tensen ni..basah kuyup..pastu hujan berhenti aku pergi lowyat..balik ofis..dak2 admin ckp belikan goreng pisang...

dah last day,so aku hantar semua barang company...serah balik sim card company,semua lah...tp aku songlap satu sd-ram 32mb..hehhehhe,jahat tak aku,mampuslah..kerja kat sana pun aku tak dpt aper..janji-janji-janji jer tau..

dah masa nak blah..aku pergi jumpa manager aku,dan dgn baik nyer aku ckp thanks cause give me tge oportunity to work at your company...salamzz pastu..dia lak ckp good luck and do the best lor....and then jumpa semua staf...salam...salamzzzz

igt lepas tu nak terus balik...staff ajak aku minum jer..lepak jer lah....

skrg ni dah sampai umah....
tunggu hari isnin ni...so..berakhirlah cerita di tempat kerja lama aku,and then bukak buku baru di tempat baru,kawan2 baru..tp on more thing.."i;m never forget u all"

yang penting hidup mesti diteruskan

Catat Ulasan

0 Ulasan