segalanya bermula...

segalanya berlalu dengan begitu pantas, tanpa aku menyedarinya...ia datang dan pergi tanpa meninggalkan tanda, buat sekian kalinya, aku berkesempatan untuk menulis blog ini..entah apa yang aku ingin perkatakan namun, teringin juga aku untuk menulisnya, aku rasakan terpanggil untuk menulis blog ini

untuk sesorang, aku menulis blog ini untuk aku katakan sesuatu dan tujukan khas untukmu, namun bagaimana untuk aku menyampaikan isi hati ini, adakah perlu aku memberitahunya??? biarlah ia nya berlaku tanpa di rancang....tanpa perlu memberitahunya dan biarlah suatu hari nanti "dia" membacanya..

khas untuk mu,

pertemuan singkat aku dengan "dia" telah melahirkan suatu "rasa dan juga perasaan". yang mungkin selama ini aku mencarinya..hadir "mu" disaat luka hati ku yang belum lagi sembuh, telah mempercepatkan lagi luka ku sembuh..kehadiran "mu" begitu sukar untuk ditafsirkan, dan tidak cukup dengan kata2 "aku amat bersyukur dengan kehadiran"mu"...........kerana kehadiranmu amat bermakna dalam hidupku...

biarlah aku gelarkan diri mu "dia".....

dia adalah seorang yang baru ku kenal,
dia yang datang dgn ikhlas yg terpancar,
dialah yang membuatkan aku senyum,
dia yang mengajar ttg erti sebuah kepercayaan.

dia yang tampil tanpa hipokrit dan kepura-puraan,
dialah juga yang mengajarku maksud di sebalik "hipokrit"...
dia yang bersabar dan baik hati,


dan "dia" juga lah org yang telah menawan hatiku, dia yang membuatkan hatiku mekar,dia yang membuatkan aku jatuh cinta kembali..........dia yang membuatkan aku kenal erti "rindu" tanpa berlandaskan nafsu....selepas apa yang terjadi pada diriku..aku cukup takut untuk kembali melafazkan kata2 rindu,sehinggalah kehadiran "dia", aku berani untuk melahirkan kembali rasa "sayang" dan perasaan memerlukan satu sama lain...

untuk "dia",aku ingin mengatakan kalau suatu hari nanti "engkau bertamu di hati ini" aku takkan melepaskan peluang ini untuk seumur hidupku.sebelum aku menamatkan tulisan ku...aku ingin berterima kasih kepada "dia",kerana telah membuka pintu hatiku untuk kali kedua dan aku berharapkan ini adalah untuk kali terakhir, terima kasih sekali lagi aku ucapkan kepada "dia" kerana telah memberi peluang untuk ku mengenali dirimu....

"dia" dan aku.............................

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. Tuhanku...
    semoga aku lebih menghiburkan daripada dihibur,
    memahami daripada difahami,
    mencintai daripada dicintai...
    semoga dengan cinta aku bangkit kembali,
    dan dengan cinta aku hidup abadi..

    Muhammad Tarmizi Md Jaafar,
    Love is when you find someone that you can't live without and you can't even imagine what your life would be like without them. Someone who is like your bestfriend and you can be yourself around them. It's when words can't even come close to how your heart feels. Even though people might think you're foolish, you know that you and your special someone are meant to be together. And if you have to wait forever, that you will because you know your life will finally be complete with 'dia'...

    Mizie..
    Ketika sebuah cinta mengungkapkan suatu kejujuran, dia tidak akan berbohong. tidak akan ada sebuah konspirasi untuk mendahulukan sebuah nafsu untuk memiliki. tidak akan ada sebuah harapan untuk mendapatkan sebuah kebahagiaan. tetapi hanya akan mendambakan untuk bisa mendapatkan kesempatan untuk memberikan sesuatu yang lebih berharga....

    Dear...
    Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya cinta...

    BalasPadam
  2. sapekah pemberi komen?

    BalasPadam
  3. hello tarmizi..
    just a song for special Dia...

    selembut bicara
    sehalus sentuhanmu
    bayangan persona

    tak mungkin ku lupa
    jelingan pertama
    nan indah penuh makna

    akanku sahut
    cintamu itu
    bersama kita menuju bahagia

    takkan lagi ku sendiri
    kasih yg berlabuh kini
    terasa keabadian cinta kau beri
    mungkinkah daku bermimpi
    sebahagia begini
    ini bukan ilusi oh kasih
    tuhan merestui
    bahagia begini
    kasihmu nan suci

    BalasPadam
  4. to baby girl...also cinta..is something that you have to fight for it

    BalasPadam
  5. to baby girl,
    thanks for your comment...
    sy betul2 menghargainya...dan laras-laras kata2 mu sungguh indah dan amat mendalam...akan aku fahami ia satu persatu...dan semoga apa yang ditafsirkan akn selari dengan akal yang satu ini dan tidak terlencong kearah nafsu....
    to "dia"...thanks....so much.....

    BalasPadam
  6. to "special sister"...
    you give me very2 special song...thanks a lot.......
    sy mengharapkan lagu yg ditujukan tu..menjadi sebuah impian yang akan sy gapai........
    thanks again

    BalasPadam