Today is Busy Day......

seperti biasa, bangun pagi..mandi,solat..pastu iron baju...pergi kerja...sebelum nak kluar pergi kerja...singgah jap dekat akak yg jual nasi lemak kat umah aku ni, tp aku tak beli nasi lemak pun, beli bihun goreng, tulah rutin harian aku,...sampai akak tu dah kenal dan faham..aku berhenti jer...trus ckp bihun goreng kan..."aa'a jawab aku"..dan seperti biasa gak..bihun goreng taruk sambal ikan bilis..tu jer menu untuk breakfast aku pepagi dkt ofis..RM1 sebungkus..kadang2 tu beli kuih seringgit..dan kenkadang gak bihun tu tambah la lauk daging rendang ker,ayam goreng ker...sajer nak amik hati kakak yang jual nasi lemak tu...seganlah pulak kalau asyik bihun goreng kosong taruk sambal jer tiap-tiap hari...dan aku bukannya aper...bukan tak nak makan kat kedai makan kat ofis aku,...tp malas la makan sorang2 kat kedai..boring..lagi satu mahal...gak....pernah aku beli bihun goreng dkt ofis aku taruk daging rendang rm4...nah amik ko...aku beli kat umah aku 2.50 jer....tp skali sekala jer..tak kisah pun..."mak aku pun pesan..makan jer......jangan nak berkira bab makan ni....nanti kalau dah sakit semua tak lalu nak makan...."betul kata-kata mak aku tu"...

dan lepas beli bihun goreng aku bertolak ke ofis...naik motor jer...malas nak drive ngan keter jalan jammed.....buat sakit kepala jer..kalau naik motor boleh gak cilok-cilok...biasa bertolak kul 8,atau 8.15 takpun paling lewat 8.30..dan sampai ofis ngam-ngam kul 9...dan seperti biasa gak..tiap2 hari bukan tak nak dtg awal kat ofis....aku sampai ofis kul 8.55 pun ofis tak bukak lagi..maklumlah admin kat ofis aku tu lembab skit..heheheh sedap ngutuk....memang betul pun..asyik aku jer org yg pertama sampai...

dan bila dah masuk ofis...aku trus ke pantry...buat nescafe 3 in 1...free maa...takpun milo fuzo 3 in 1 tu..tu pun free...bos provide..."em..baik kan bos aku...."...pastu buat air aku breakfast kat meja aku...dan seperti biasa rutin harian...sambil makan sambil check mail..kot2 la bos ada bagi kerja....tu lah kerja aku....pas makan...slalunya..kuar jap dr ofis...pergi smoking...pastu masuk balik ofis...seperti hari ni....pastu b/fast.smoke...masuk ofis balik...baca paper online jap....so rilek2 jap..sampai kul 9..biasa pepagi ni tak busy...n then....pas kul 9.30...maybank sec. call ckp system recording ada problem back up file....aku pun bincang ngan senior jap sblum aku pergi settelkan....cr solution dulu...pastu call person in charge kat sana ckp aku nak dtg...set time kul berapa....

pastu aku kluar ofis..kul 10 sampai maybank.....trus masuk server room....lepak jap...main2 msg ngan sesorang....."em...sempat lagi tu.." nak buat macam mana rindu punya pasal....tp sambil msg tu sambil check system...tgk aper yg patut dulu...pastu baru tumpukan pada problem..tu...check sana,check sini...kul 12 settle....lama gak kan...macam tu lah...kerja aku..kekadang problem pasal system ni...boleh settle dalam 15 minit je..tapi kenkadang sehari gak.....penat tu tak lah...tp kepala ni....dah bingung di buatnya....pikir pasal solution...

pas abih kerja kat maybank...terpikir..alamak mcm malas la nak balik ofis...pergi jenjalan la...fikir punya fikir.,..malas la nak gi jalan2 lak....balik ofis la..sampai ofis kul 12.20...lepak jap..check email....tetiba jer bos panggil...alamak mampus aku....terfikir...aku ada buat salah ker...heheheehh rupa-rupanya dia nak explain pasal nak setup ofis baru dkt TPM bukit jalil...oh...aku igtkan aper td...pastu dia suruh aku explain lak kat admin...suruh buat quatation untuk renovation kat ofis baru tu...sbb bos aku dah bengang ngan si admin tu...sbb tak paham2 bos explain...aku lah jadi org tgh explain balik kat admin tu satu persatu...

pastu lewat aku gi lunch....habis jer lunch..igtkan lepas lunch takder kerja dah....lepak la...masuk forum kat internet...tgk barang half cut untuk keter kesayangan jap..pastu..amik no phone....dgn harapan nak dptkan barang murah dan condition ok.....tak sempat siap surf.....bos panggil lagi...ni mesti kn buat kerja ni...dan seperti yg dijangka bos suruh aku buat drawing untuk penang prison...nak hantar quatation...aku lah yg kena draw...layout untuk setup cctv dkt prison tu.....part yang paling aku malas...nak kn draw cabling...susun atur barang cctv....

tp aku buat jer lah....sampai la...habis waktu kerja...dan kepada sesorang .....mintak maaf sbb lambat balas sms...dan jangan amik ati tau....kerja banyak sgt td...sy minta maaf....tak sempat pun nak balas sms...asyik kuar masuk jumpa bos....tunjuk yg aku drawing tu..bos ckp ok..cantik...aku pun lega.....tu lah kerja aku hari2....kadang busy sgt...tp kadang2 boring tahap dewa..sampai tak tau nak buat aper...asyik baca.....paper. tgk forum2....

dah la....sekian sehaja...catatan hari ni...sambung lagi kalau ada masa....

to someone special....."i'm really sorry.....cause i'm to busy today....n can't reply your sms...but...what i;'m trying to say "i really happy....cause u care about me...n i miss u....u a lot today even i sgt2 busy petang td....

sekian

Catat Ulasan

7 Ulasan

  1. I miss u too...

    BalasPadam
  2. and i'm really2 miss u so much

    BalasPadam
  3. huwaa..i miss youuuuuuu!!! i really cannot concentrate now..i cannot i cannot..i wanted to go home this coming march!!

    BalasPadam
  4. Kutemukan dalam pencarian
    Cinta sejati untuk hidupku
    Kurang lebih yang seperti dia
    Kuharap dalam cintaku

    Ku tak mau menjanjikannya
    Pasti bahagia bila denganku
    Biar dia rasakan sendiri
    Betapa gilanya cintaku

    Reff:
    Aku memang pencinta wanita
    Namun ku bukan buaya
    Yang setia pada seribu gadis
    Ku hanya mencintai dia

    Aku memang pencinta wanita
    Yang lembut seperti dia
    Ini saat ku akhiri semua
    Pencarian dalam hidup
    Dan cintaku ternyata
    Yang kumau hanyalah dia

    bukannya apa, u know what? someone complaint that my songs are all dated n lapuk..guess this one is brand new song..hehe..

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  6. to special sister...
    hehehe...i know who complaint about you....anyway thanks for this songs..sekarang special sister dah dengar lagu up to dated...so good...sy suka bab lirik ni...

    Kutemukan dalam pencarian
    Cinta sejati untuk hidupku
    Kurang lebih yang seperti dia
    Kuharap dalam cintaku

    Aku memang pencinta wanita
    Yang lembut seperti dia
    Ini saat ku akhiri semua
    Pencarian dalam hidup
    Dan cintaku ternyata
    Yang kumau hanyalah dia

    to special sister,i hope to see you soon...

    BalasPadam
  7. weis.. hamboi2.. sekak berbahagia ni x ingak kakku dok.. nok pindoh opis ko? aku jd penghuni phnom penh doh.. x tau la bilo balik... anyway.. im happy that u found someone that really care about you.. so bawak2 la kurangkan rokok tu yer.. :))

    Reminder from Phnom Penh..
    Jgn lupa belanja aku sblm blah dr kelana square.. :D

    BalasPadam