sambungan...

kerja hotel ni kena kerja rajin,kena betul2 kerja baru senang nak dpt peluang untuk majlis lain pada hari seterusnya...kira nye kalau kerja malas jawabnya susah la permenant staff nak amik kita untuk kerja next time...sbb kenkadang ada function yg hanya memerlukan part time seramai 30 orang jer....so maknanya permenant staff hanya pilih orang yg rajin buat kerja dan betul2 nak kerja,tp ada satu lagi cara nak dapat peluang untuk dapat kerja selalu,kena baik ngan permenant staff dan juga banquet manager....so kerja sbgai part time pun kn ada gak kroni...tp aku amat bertuah sbb rapat ngan pak deris merangkap assistant banquet manager...so senang skit,....hehehehe..
banyak pengalaman...yang aku lalui,bekerja sebagai part time waiter ni.....selalunya part time ni kerja bila ada function seperti seminar yang di adakan oleh petronas dagangan berhad,majlis sukan negaa(MSN),majlis2 perkahwinan,kebanyakkan nyer majlis yg di adakan oleh kaum mata sepet...jarang ada majlis perkahwinan orang melayu kita kat hotel ni...kalau ada pun anak2 dato ataupun tan sri..dan juga kerabat di raja....maklumlah satu majlis menelan belanja paling kurang rm30k-100k,yer la...kira satu table untuk 10person rm988++ so darab ler..kalau 500 tetamu dan jadi berapa rm988++ x 50 table =rm49800...tu belum campur sewa lagi....itu untuk kos makanan...sewa ballroom sudah berapa...campur gov. tax 5% + service charge 15%...kira jangan tak kira...
berbalik kepada majlis2 yang di adakan ramai orang besar2 datang ataupun dgn kata lain menteri2 dan juga tan sri dtg,so selalu sgt jumpa our ex prime minister tun dr.mahathir...satu jer yg nak sentuh pasal tun ni...bila ada majlis dia lah orang yg makan paling sedikit,satu hidangan yg di beri...dalam dua sudu jer dia mkn....kadang2 bila aku perhatikan cara tun makan.....dato2 dan tan sri yang makan kat tepi dia dah malu2 nak habiskan makanan sbb tun makan skit dan kejap jer....hehehehhe,itu baru tun banyak menteri2 yang aku jumpa seperti our prime minister pak lah,citer pasal paklah ni...sangat lemah lembut dan sopan santun....pernah masa aku berlegar kat area lobby hotel masa tu paklah nak gi toilet....dan aku tak perasaan masa tu...pengawal peribadi dia terus meminta orang lain bagi jalan...masa tu aku jalan kat depan paklah ...terkejut gak lah..pas tu dia lalu kat tepi aku...sempat dia melemparkan satu senyuman.....hehehehe winks''''''
banyak sgt la pengalaman yang sy nak ceritakan...pasal jumpa menteri besar perlis yg ramah....dato azlina menteri belia dan sukan...tan sri merican pengerusi petronas...pengerusi felda...belum campur ngan masa sidang OIC dulu..jumpa presiden megawati sukarno....musharaf prresiden pakistan....banyak lah pembesar luar negara aku jumpa...blum masuk lagi artist2 dan selebriti seperti dato siti nurhaliza...masa tu belum dpt dato' lagi,,,,camelia,semua artis la...selebriti seperti fernando alonso...felippe massa...valentino rossi...dan banyak lagi..nanti lah aku sambung lagi....to be continue.....
Main_2











hotel marriot putrajaya....actually dkt jer ngan hospital serdang
Ballroom











grand ballroom-hotel marriot,tempat majlis2,yang selalu diadakan dan tempat yang aku selalu buat part time.boleh muat sampai 2000 orang...
B4











kadang2 terpikir gak..alangkah indahnya dapat melangsungkan majlis perkahwinan kat ballroom ni.....

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Menarik gak cerita ko ni... Skang ko keje apa? Syok gak kalo dapat keje exec, admin dan sebagainya. Tapi itulah hakikatnya. Keje2 tu semua dah kira higher level dah... Mcm aku ni layak keje bawah2 jer... sampai skang masih keje Application programmer :p ... Bila laa org nak amik aku jadi manager ni... Ekekekeke

    BalasPadam
  2. heheh...bro,itu dah lama dah kerja mcm tu...terseksa oo kerja mcm tu..walaupun nampak mcm best...

    BalasPadam