Saper Nak Keje Kerajaan



Assalamualaikum semua,

menyingkap kembali sejarah saya masa mula-mula belajar di menara gading atau dengan nama lain universiti la,kalau dulu bila masa tgh study di U dulu terpikir untuk kerja kerajaan memandangkan dikalangan sedara mara saya pun bekerja goverment.itu dulu lah,masa dah last semester pun dah mula isi borang SPA untuk masuk kerja goverment, masa tu tak lain tak bukan untuk menyandang jawatan F41 dalam bidang IT.

setuju tak anda semua kalau saya katakan ramai dikalangan kita yang mengidamkan keje kerajaan dan memang itulah matlamat sesetangah orang, saya pun tak terkecuali darinya,mengidamkan kerja kerajaan, namun selapas tamat dari U dulu tahun 2004 hanya ujian sahaja yang saya duduki untuk memasuki sektor awam ni,namun saya tidak mudah untuk putus asa,saya akan pastikan maklumat peribadi dkt website SPA sentiasa update...maklumlah mengidamkan kerja kerajaan.

pada tahun 2005 jugalah saya mendapat surat untuk menghadapi ujian fizikal bagi jawatan KB 41 Penguasa Bomba, erm..terpikir layakkah aku untuk jadi bomba nanti, namun bila difikirkan inilah peluang untuk kerja goverment, so apa salahnya mencuba,so aku pergi ujian fizikal tersebut,then alhamdulillah aku telah lulus ujian tersebut,dan aku masih ingat lagi,pegawai bomba tu bagitau aku,anda dah berada satu kaki dalam bomba,hanya buat yang terbaik semasa interview tersebut



so,dipendekkan lagi bila dah dapat surat panggilan temuduga untuk jawatan bomba,so aku telah membuat persediaan untuk menghadapi temeduga tersebut, namun dulu,tak banyak maklumat yang aku dapat untuk menghadiri temuduga, hanya bersandarkan kepada pengalaman sendiri dan juga tanya rakan-rakan yang pernah menghadiri temuduga SPA, itu dulu lah,generasi sekarang amat beruntung kerana banyak maklumat yang boleh diperolehi seperti saudara kita ni menulis e-buku mengenai RAHSIA KERJA KERAJAAN,dimana ianya boleh dijadikan pandangan untuk menempuh temuduga SPA dan berjaya dalam temuduga tersebut. So tak rugi untuk mendapatkan e-buku ini untuk sebagai panduan untuk menghadapi temuduga SPA atau dengan kata lain untuk kerja kerajaan. lagipun penulis buku ini adalah kakitangan kerajaan,so ianya mesti ditulis melalui pengalaman sendiri.

apa yang saya ingin kongsikan,ialah untuk berjaya dalam sesuatu temuduga ialah mempunyai ilmu yang cukup dan juga maklumat yang cukup untuk menghadapi temuduga SPA,so untuk mendapatkan ilmu dan maklumat ialah dengan mencari maklumat dan membaca buku,kalau anda memang seorang yang punyai banyak masa dan sanggup mencari maklumat,banyak kat dalam internet dan bertanya rakan2,tapi kalau betul2 anda inginkan kejayaan semasa temuduga saya rasa tak salah korbankan beberapa ringgit untuk membeli e-buku ini sebagai panduan untuk menghadapi temuduga SPA,dan insyaAllah untuk lulus dengan jayanya,dapatkan e-buku ini di alamat ini : Rahsia Lulus Temuduga SPA di http://www.kerja-kerajaan.com



so akhir kata,saya pun dah berjaya dalam temuduga dan telah berkhimat di jabatan bomba dan penyelamat malaysia, namun kita kena menerima hakikat,berserah pada takdir dan rezeki kita dengan usaha yang gigih kita kena lakukan....sekian assalamualaikum semua.

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. wooowww
    sgt tak sangka
    promosi buku jamal ni dah sgt luas
    ramai dh jadik agen dia
    jom sama2 kita promote

    BalasPadam
  2. wah bagus2 tuh. tapi aku nie kerja sendiri jer. So, jadi tolong promote boleh gak kan?? hehe

    BalasPadam
  3. Bro.. bagi free kat I blh x e-book tu?? derma la sket.. Mmg tgh ushar keje kerajaan.. tp camne korg ni lak blh wat duit atas org2 yang terdesak cam I ni eh??

    Bila melayu nak tlg melayu??
    Tp mmg Melayu sll tlg melayu tp... tolong tgk & tlg nyusahkan lg idup sesama melayu ramai la.. kan! kan!

    BalasPadam